onsdag 27 juli 2011

Vad har hänt här sedan sist? Jo, jag har skaffat en ny dator. En riktigt "värsting" med bl.a 15,6 " skärm, se nedan:


Processor: Intel Core i7-2630QM 2,0GHz
Minne: 6GB DDR3 1333MHz
Hårddisk: 750GB (5400rpm)
Grafik: Nvidia GT540M 2GB (OPTIMUS)
Skärm: 15,6" FHD LED (1920x1080) 16:9
ODD: Blu-Ray ROM, DVD-R DL
Nätverk: Wlan-n, GB-LAN, BT
Övrigt: HDMI, Webcam, 3xUSB 2.0, 1XUSB 3.0, NumP, Kortläsare, Express Gate, Bang&Olufsen ICEpower®.
Färg: Ljusgrå Alu
Batteri: 6-cells
Vikt: 2,9Kg
Operativsystem: Windows 7 Home Premium 64-bitar


Mycket av min tid har gått åt till att föra över filer m.m. Men nu kan jag jobba med den.
När väl jobbet med den nya datorn var klart pajade nummerpresentatören till telefonen. Eftersom den var köpt hos Telia så tog vi oss dit för att höra om det gick att laga den eller köpa en ny.
Det visade sig då att vår gamla telefon som presentatören var kopplad var en gammal typ som det inte gick att koppla en ny presentatör till.
Det blev att köpa en ny telefon som har inbyggd nummerpresentatör.
Så här ser den ut, en nätt liten sak:
Tyvärr gick det inte att föra över alla s.k. kortnummer från den gamla telefonen, så det blev ett drygt jobb att skriva in dem i den nya.

Hej så länge.
Vi hörs.

4 kommentarer:

Ingrid sa...

Det är ett pyssel att få all teknik att fungera, men du lyckas alltid till slut Henry!

Varma hälsningar till dig och Carin!
/Ingrid

Agneta sa...

Åh vad gott med en ny dator! Grattis!
En laptop är det vad jag kan se och den är verkligen fullmatad så det förslår. Dom brukar vara lite snåla med USB liksom RAM, men denn verkar inte sakna något alls.Jo, enhet för CD eller är det som på min stationära att enheten klarar både DVD och CD?

Jag har kopplat bort min nummerpresentatör för den är lite onödig anser jag. Har en urgammal separat och den använder jag nu som extra klocka/datum på sekretären. Allt går att använda. Min telefon är också modell äldre, Respons, heter den och säljs än i dag och lika dyr, så det var märkligt att du var tvungen att köpa nytt.
Men, det är ju också roligt med en ny telefon och jag gillar nu lite större knappar för synen försämras med stigande ålder.
Förstår att du har fullt upp nu med allt som ska installeras.
Lycka till!
Kram, Agneta

Gunnar Deckare sa...

Kul med den nya datorn! Hoppas du får mycket glädje av den.

Två arbetsdar till sen bär det iväg ner till Skåne.

Agneta sa...

Hej, Henry!
Tittar in och sänder en hälsning till er båda!
Förstår att du har fullt upp med nya datorn...
Jag har just installerat en ny version av Frontpage och attan....det kommer att ta tid att lära sig så det vete katten om jag inte ska återgå till den invanda och enkla varianten. Går ju bra med den med. Varför krångla till det för sig?
Kram på er!
/Agneta